Help, I'm Captured!!

Imorse så var det mycket konstiga saker,... Först vaknade jag kl 8, som jag satte mobilen på, och kände att jag var Sjukt trött, så jag ställde om den till 9, därefter vaknade jag 9, och det kändes som om jag knappt hann somna. Och fattade inte varför jag var så trött, hade ändå gått o lagt mig vid vanlig tid. Så jag gick upp och gick ner, såg mamma och pappa, och frågade "jobbar ni inte idag?" ungefär samtidigt som pappa frågade mig "är du redan uppe?" :P Det klingade inte i min trötta hjärna, men några minuter senare efter att jag gått runt lite och yrat så frågade jag igen varför dom inte var på jobbet, "Klockan e ju bara 7, vi brukar gå upp nu"... Jag hade altså gått upp 2h tidigare :P Min mobil hade knasat till sig på ngt sätt så den ställt fram tiden 2h och nu förstod jag genast varför jag var så trött när klockan var "8" i min mobil ;O

Hur som helst tyckte jag det var lika bra o gå upp, hade varit uppe ett tag då, så jag gick ut för att fylla på mina automater till fåglarna. Då såg jag något flyga omkring inne i Zorro's bur, nämligen en Rödhake som hade hittat dit och inte kunde hitta ut. Efter att jag efter många minuters jagande med ena handen inanför buren inte lyckats få tag i den bestämde jag mig för att ta mig själv in xD Det var inte det smidigaste jag försökt men efter ännu en tid så fick jag tag i fågeln till slut!

Den stackaren var genomtrött och vet inte hur länge den kämpat för att komma ut, och mitt jagande för att hjälpa den lär inte gjort den lugnare. Men efter ett tag när jag hållt och värmt den så kände jag att den började hämta sig. Var tvungen att fotografera honom innan jag släppte han, här kommer bilderna :P


En mycket omtumlad Rödhake som precis ska återfå friheten! ^^


Känns alltid så elakt att ta tiden att fotografera en fångad fågel, tur att fåglar klarar sig bra efter ett sånt här läge.


För er som inte vet, men vill veta, så är detta en fullvuxen Rödhake, för att se en juvenil så gå in på Pamela's naturblogg :D


Sista bilden fick bli en närbild ^^ Rödhake är faktiskt en av mina favoritfåglar, tycker den är så fin :)



Kommentarer
Postat av: Pamela

haha vaddå förvirrad ;) kanske lägger dig en aning sent ändå ;O Fina bilder, skoj att du fick tag på den! :D

2008-09-04 @ 11:57:56
URL: http://worldofnature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0